Monday 22 August 2011

.................................

Kehidupan makin menjadi tidak teratur 
Hidup aku kosong 
tidak mempunyai ape ape erti lagi 
Kehidupan makin menjadi satu penyiksaan 
Hidup menjadi kucar kacir 

YA ALLAH !  
berikan laa aku kekuatan untuk menghadapi semua ini
aku memerlukan setiap orang di samping aku saat ini 
aku tidak mau memalukan keluarga aku 
aku tidak mau memalukan diri aku sndri

Keluarga aku sudah banyak menanggung derita .
Keluarga aku sudah sering dipandang hina 
Keluarga sudah sering diasing2 kan setiap di dalam keluarga 
Keluarga ku sudah sering dianggap tidak punya apa2 


Kenapa aku harus masih ingin memalukan keluarga aku 
Kenapa aku masih tak ubah diri aku ?
Kenapa aku masih lagi tidak buka jalan pemikiran aku 
Kenapa aku masih lagi menjadi seorang yang tak punya hati 


Aku sering lupa diri 
Aku sering tdak tau erti nye kesusahan yang di alami 
Aku sering tida sedar akan keadaan keluarga aku 
Aku sering jatuh ! 

YA ALLAH ! 
kau buka kan laa kepala aku , 
kau buka kan laa jalan pemikiran aku ,
kau jadikan laa aku sorg manusia yang berguna 
kau jadikan laa aku sorg anak yg dibangga-banggakan keluarga 


Impian aku untuk blaja ke luar , 
Telah pon menjadi kenyataan , 
Tapi knapa aku tak pnah nak pke 
betapa pntg nya pelajaran dalam hidup aku ?


Ibu bapa aku susah untuk mencari duit 
demi memberi aku sesuap nasi disini 
demi memberi aku pelajaran 
walaupon aku tau bukan senang bg mereka untuk memenuhi kehendak aku 

YA ALLAH ! 
mungkin sudah tiba masanya aku balik ke pangkal jalan 
sudah tiba masanya aku mengubah cara kehidupan aku 
sudah tiba masanya aku jalani hidup dgn tenang 
sudah tiba masanya aku menghadapi jalan hidup yang baru 


Aku memerlukan dorongan dari semua ,
aku memerlukan kasih syg dari semua ,
aku memerlukan keindahan kuasa ALLAH ,
aku memerlukan keindahan manusia bernama NABI MUHAMMAD S.A.W 

Kisah hidup yang terlalu enjoy 
tidak akan kemana2 , 
Pengubahan diri yang akan membawa kepada kejayaan 
pengubahan diiri yang akan membawa kepada POPULARITI
bukan sbarang populariti , tapi popular di mulut org 
di mata org , atas sbb yg lbh baik :) 

Jam tepat menunjukkan pukul 5.06 a.m 
mungkin sudah tiba masanya untuk aku berjuang 
aku mulakan muka surat yang baru 
mulakan suasana kehidupan yang baru 


Tepat pukul 8a.m aku bakal menghadapi 
satu peperiksaan yang sgt menduga aku 
peperiksaan yang aku ta dapat masuk apa2 dalam kepala 
peperiksaan yang sngt aku takuti 


Aku tidak mau kan keputusan yang sama seperti sem lepas 
aku tidak mau di marah , di jadikan pendengar radio suara mak aku lagi 
aku sgt memerlukan seseorang untuk membantu aku sbntar lagi 
aku sgt menginginkan keputusan seperti org lain .


Kenapa aku bodoh ?? 
Kenapa aku lembab ??
Kenapa susah sgt aku nak blaja ??
Kenapa aku suka sgt main2 ??


YA ALLAH ! 
kau permudahkanlah dugaan mu 
esok , aku inginkan ketenangan dari doa2 mulut ibu bapa aku 
aku inginkan doa2 dari rakan2 
aku mengharapkan keajaiban darimu .


Kesudahan hidup ?
mungkin akan berubah jika aku sendiri yang cuba mengubah nya 
aku harus menjadi manusia yang lbh berguna 
aku harus buktikan pada mata keluarga 
KELUARGA TAJUDDIN MD ZIN 
KELUARGA ROZZITA MOHAMED 
bukan sehina yang mereka sangkakan !! 

AMIN :'(


No comments:

Post a Comment