Wednesday 10 August 2011

kehidupan =)

Seharian hanya membeliakkan mata . 
Kehidupan semakin sama seperti panda .
Hari aku makin menjadi terbalik .
Sian menjadi malam .
Malam menjadi siang . 
Bilakah semua ini akan berakhir ??? 

Keinginan ku untuk kembali ke masa awal dahulu .
meluap luap , aku inginkan kehidupan lama .
bukan kehidupan yang skarang .
kehidupan yang penuh dgn kesusahan .
kehidupan penuh pancaroba .

Hidup ini adalah KARMA . 
aku hanya mampu lalui semua nyh .
kerana ini semua adalah ujian dari yang ESA .
Harus menerima dgn ikhlas . 

Mata aku sudah menjadi teruk .
Mata aku sudah sngt hitam .
Mata aku dah tidak lagi sempurna seperti dahulu .
Mata aku makin membesar .
Mata aku makin ke dalam .
Ibarat org tua yang semakin tua dan berumur .

Badan sudah mula lesu .
Badan sudah mula mengurus .
Badan sudah tidak berapa kuat .
Badan semakin mendapat pelbagai penyakit .
Badan memiliki segenap kesakitan yang tidak dpt digambarkan .

Setiap hari melalui hari2 yg genting .
tidak lekang dari masalah yg bertimpa2 .
masalah yg sentiasa bikin aku pusing .
aku hanya ingin kehidupan yg tenang sprti dulu .
bersama family , bersama rakan2 .

Family ?
Inilah buah hati pengarang jantung ! 
setitis peluh yang mengalir hanya untuk membahagiakan mereka .
Mereka terlalu bnyk memenuhi keinginan aku .
Dari kecil hingga besar , hasil keringat mereka yg membesarkan tubuh yg kecil ini .
pengorbanan mereka terlalu besar . 
family ?? tanpa kau tade laa aku didunia . mencintaimu adalah hobi harian :)

Kehadiran lelaki ???
ahahhaahah ! tidak akan pernah penting dihati aku , 
Lelaki ? hanya laa manusia yg tdak prnah paham erti menghargai .
Lelaki ? hanya laa manusia yg hnya tau memuaskan nafsu mereka .
Lelaki ? tdak pnah mengerti ape sbnanrnya maksud percintaan .
Lelaki ? hanya tau akan ego mereka yg sgt tggi .
Lelaki ? hanya inginkan kepuasan buat mereka sndri jee .
Lelaki ? tidak pernah cukup akan satu pasangan hidup .
ahahahahaha ! kalau disebut soal lelaki , aku jadi annoying !! 


Sahabat ??
Aku terlalu menghargai ertinya sahabat . 
Aku terlalu sayang akan sahabat . 
Tanpa sahabat , aku tak mungkin mampu hidup . 
Sahabat laa yang ade bersama kite disaat kite susah dan senang .
Sahabat aku sentiasa menyayangi kau ! cinta ketiga aku pada kau wahai sahabat :) 
Tanpa kau , tidak kemana laa life yang penuh dgn pancaroba ni :) 
Terima kasih wahai sahabat .

Tiada apa yang indah di muka bumi selain kejaiban yang di atas ;)
keringat ini yg bakal merubah diri sendri ke arah yg benar .

YA ALLAH ! AKU BERSYUKUR ATAS SEGALA UJIAN YANG KAU BERIKAN 
AKU MENGHARGAI SETIAP APA YANG KAU BERIKAN TERHADAP AKU 
AKU CINTAKAN KAU YA ALLAH :) TERIMA KASIH ATAS SEGALANYA  <3


No comments:

Post a Comment