Wednesday, 12 October 2011

Don't tell me !!!

You held my hand and walk me home , I know !
While you gave me that hug , it was something like this it made me go 
You wiped my tears, got rid of all my fears, 
but why did you have to go ??? :'(
Guess it wasn't enough to take some of my love 
Guys are so hard to trust 
Did i not tell you that i'm not like that girl ??
The one who gives it all away ..

Did you think i was gonna give it up to you, this time  ??
Did you think it was something i was gonna do and cry ??
pliss Don't try to tell me what to do !
Don't try to tell me what to say !
You better off that way !!

Don't think that your charm and the fact your arm is around my neck
will get you in my pants, i'll have to kick your ass and make you never forget.
I'm gonna ask you to stop thought that i like you a lot 
But i'm really upset .
Get out off my head !! Get off from my life !!

This Guilt trip you put me on won't mess me up !
Because i've done no wrong.
ure the one who make a wrong decision
Any thoughts  of you and me 

Wednesday, 5 October 2011

Read This Guys :)

1. Touch her waist.
2. Actually talk
 to her.
3. Share secrets with her.
...4. Give her your jacket.
5. Kiss her slowly.

Are you remembering this?
6. Hug her.
7. Hold her.
8. Laugh with her.
9. Invite her somewhere.
10. Hangout with her and your friends together.

11. Smile with her.
12. Take pictures with her.
13. Pull her onto your lap.
14. When she says she loves you more, deny it. Fight back.
15. When her friends say “I love her more than you”, deny it. Fight back and hug her tight so she can’t get to her friends. It makes her feel loved.

Are you thinking of someone?
16. Always hug her and say I love you whenever you see her.
17. Kiss her unexpectedly.
18. Hug her from behind around the waist.
19. Tell her she’s beautiful.
20. Tell her the way you feel about her.

One last thing you need to do to show her you actually do mean it.
21. Open doors for her, walk her to her car - it makes her feel protected, plus it never hurts to act like a gentleman.
22. Tell her she’s your everything - only if you mean it.
23. If it seems like there is something wrong, ask her - if she denies something being wrong, it means SHE DOESN’T WANT TO TALK ABOUT IT - so just hug her.

24. Make her feel loved.
25. Kiss her in front of OTHER girls you know!


26. Don’t lie to her.
27. DON’T cheat on her.
28. Take her ANYWHERE she wants.
29. Text message or call her in the morning and tell her have a good day at school, and how much you miss her.
30. Be there for her whenever she needs you, and even when she doesn’t need you, just be there so she’ll know that she can always count on you.

ARE YOU STILL READING THIS? YOU BETTER, BECAUSE IT’S IMPORTANT.31. Hold her close when she’s cold so she can hold you too.
32. When you are alone hold her close and kiss her.
33. Kiss her on the cheek; (it will give her the hint that you want to kiss her).
34. While in the movies, put your arm around her and then she will automatically put her head on your shoulder, then lean in and tilt her chin up and kiss her lightly.

35. Don’t ever tell her to leave even jokingly or act like you’re mad. If she’s upset, comfort her.
36. When people diss her, stand up for her.
37. Look deep into her eyes and tell her you love her.
38. Lay down under the stars and put her head on your chest so she can listen to the steady beat of your heart, link your fingers together while you whisper to her as she rests her eyes and listens to you.
39. When walking next to each other grab her hand.
40. When you hug her, hold her in your arms as long as possible.

41. Call or text her at night to wish her sweet dreams.
42. Comfort her when she cries and wipe away her tears.
43. Take her for long walks at night.
44. Always remind her how much you love her.
45. Sit on top of her and tell her how much you love her and then bend down to her face and kiss her while you’re sitting on her.

You’ll never know when she needs just a little more love .. ♥!

Like if Like it ♥!

Tuesday, 4 October 2011

Kerja di Lapangan :)

Heyy !! kerja di lapangan , nak lihat ape hobi saya :) 
marii !! ehhee ..
Bila bosan saya hanya akan mengadap lappy diruumah sambil tggu kol dari rakan ajak lpak :) 
haaa !! last thursday , 29/9/2011 . 
sebelom balik mlaka , pegi kelas pagi tuh , NASH ttbe tanya , ''put free tak'' ? 
aku pon jawab lahh yang aku free sbb mmg dah aku tade bnda nak buat , tggu akak aku dtg amik je malam khamis uh . die pon ajak g photoshoot!! 
aku on jee laaa :) sbb aku mmg suka pon bergambar , OBSES dgn kamera :P 
haaaa !! meh lee tgk hasil nyee 

 Aku suka gila gambar nyh ! tapi slek AYIE ade kat blakang tuh !!! grrrrrr

Waktu nyh aku malu gilaa nak kene tutup mata jee !! si nash suruh :P

Nice edting by NASH ! tapii muka aku nmpak macam FAKE sikit lahh ;'(

Tak pasal2 aku duk macam tuh kat tangga , ikotkan nash die nak suh aku baring bagai haaa 

Suka gila gambar nyh :) speedlight , buatkan nmpak bayang aku tuh :P NICE 

Ahahahhahha yang ini nash sampai ltak kamera depan muka aku , last2 nyh laaa hasil nyee

HAH !! itu laaaa kerja aku di lapangan :) so , kalau sape2 yg rasa ade kelapangan , 
nak main shoot2 jom laaa :P 
ngeeeee <3

Sunday, 11 September 2011

Mona nasuha :')

You are my best friend
My very best friend
You make me happy !  EVERYDAY !! 
You share your great snacks
You share your best story
So please , i don't want you to leave

My best friend Mona
Today i found a friend
who knew everything i felt
You know my every weakness
And the problems i've been dealt

You understood my wonders
And listened to my dreams
You listened about how i felt about life and love
And knew what it all mean

Not once did you interrupt me
Or tell me i was wrong
You understood what i was going through
And promised you'd stay long ! 

I reached out to you friend
To show you that i care
To pull you close and let you know
How much i need you here

I went to hold your hand
To pull you a lil bit nearer
And realize that 
I always love you MONA ;) 

You're my best friend
You were from the start
Together we stand strong
And we shall never apart 

We found a friendship
So powerful and true
That i know it'll last

For looking past my fault
For all the time you have spend
For all the money that we share
For all the kind things that you do
Thank you ! Thank you ! 


All about you :')

I'm still alive but i'm barely breathing
Just prayin' to a god that i don't believe in
Coz i got time while you got freedom
Coz when a heart breaks no it don't breakeven

Your best day will be some of my worst
You finally met a girl that's gonna put you first
While i'm wide awake you've no trouble sleeping 

What am i supposed to do when the best part of me was always you 
And what am i supposed to say when i'm all choked up that you're ok
I'm falling to pieces :') 

You got her heart and my heart and none of the pain 
You took ur suitcase and i took the blame
Now i'm try to make sense of what little remain
Coz you left me with no love and no love in my name 

Love is not a curse, its just a bad habit
If you were a teardrop in my eye, i would not cry for fear losing you
Love isn't an emotion or an instinct, its an art
Loving you is like breathing, how can i stop ??

I was beginning to put you in the past
I was starting to move on
My tears stopped their flowing
I thought i knew where my heart didn't belong

I was letting go of our past
And i wasn't crying as much
I was forgetting your sweet voice
I had already forgotten your touch

Then i saw you again
And my barriers fell apart
I recolllected all of our memories
And held them close to my heart

But you just passed me by
You didn't even spare a passing glance
I knew you had forgotten me
I would never have a second chance 

I admired you from across the room
Praying that you remember me
I heard you as you were talking
You voice as sweet as ever

I didn't want to stay
And watch you go on forgetting
But i still held onto our memories
To forget you, myself  i was not letting

When i was about to leave
For some reason i had to turn around
And i saw you standing there
To your eyes, i was  suddenly bound

I can't believe this is happening
I can't fall for you again
I know you'll end up leaving me
And again my happiness will end

I just couldn't help it
You were taking me with your charm
But you said that its ok
To me you will do no harm

As long as i am loving you
My heart will continue breaking
Soon you will be gone
And with you my heart you'll be taking

I don't want to fall for you again
Because i know u'll just let me go
its not as easy for me
All of this you already know

But you continue to take me 
So gently you hold my hand
My heart will continue breaking
As i am falling for you all over again 

Monday, 22 August 2011


Kehidupan makin menjadi tidak teratur 
Hidup aku kosong 
tidak mempunyai ape ape erti lagi 
Kehidupan makin menjadi satu penyiksaan 
Hidup menjadi kucar kacir 

berikan laa aku kekuatan untuk menghadapi semua ini
aku memerlukan setiap orang di samping aku saat ini 
aku tidak mau memalukan keluarga aku 
aku tidak mau memalukan diri aku sndri

Keluarga aku sudah banyak menanggung derita .
Keluarga aku sudah sering dipandang hina 
Keluarga sudah sering diasing2 kan setiap di dalam keluarga 
Keluarga ku sudah sering dianggap tidak punya apa2 

Kenapa aku harus masih ingin memalukan keluarga aku 
Kenapa aku masih tak ubah diri aku ?
Kenapa aku masih lagi tidak buka jalan pemikiran aku 
Kenapa aku masih lagi menjadi seorang yang tak punya hati 

Aku sering lupa diri 
Aku sering tdak tau erti nye kesusahan yang di alami 
Aku sering tida sedar akan keadaan keluarga aku 
Aku sering jatuh ! 

kau buka kan laa kepala aku , 
kau buka kan laa jalan pemikiran aku ,
kau jadikan laa aku sorg manusia yang berguna 
kau jadikan laa aku sorg anak yg dibangga-banggakan keluarga 

Impian aku untuk blaja ke luar , 
Telah pon menjadi kenyataan , 
Tapi knapa aku tak pnah nak pke 
betapa pntg nya pelajaran dalam hidup aku ?

Ibu bapa aku susah untuk mencari duit 
demi memberi aku sesuap nasi disini 
demi memberi aku pelajaran 
walaupon aku tau bukan senang bg mereka untuk memenuhi kehendak aku 

mungkin sudah tiba masanya aku balik ke pangkal jalan 
sudah tiba masanya aku mengubah cara kehidupan aku 
sudah tiba masanya aku jalani hidup dgn tenang 
sudah tiba masanya aku menghadapi jalan hidup yang baru 

Aku memerlukan dorongan dari semua ,
aku memerlukan kasih syg dari semua ,
aku memerlukan keindahan kuasa ALLAH ,
aku memerlukan keindahan manusia bernama NABI MUHAMMAD S.A.W 

Kisah hidup yang terlalu enjoy 
tidak akan kemana2 , 
Pengubahan diri yang akan membawa kepada kejayaan 
pengubahan diiri yang akan membawa kepada POPULARITI
bukan sbarang populariti , tapi popular di mulut org 
di mata org , atas sbb yg lbh baik :) 

Jam tepat menunjukkan pukul 5.06 a.m 
mungkin sudah tiba masanya untuk aku berjuang 
aku mulakan muka surat yang baru 
mulakan suasana kehidupan yang baru 

Tepat pukul 8a.m aku bakal menghadapi 
satu peperiksaan yang sgt menduga aku 
peperiksaan yang aku ta dapat masuk apa2 dalam kepala 
peperiksaan yang sngt aku takuti 

Aku tidak mau kan keputusan yang sama seperti sem lepas 
aku tidak mau di marah , di jadikan pendengar radio suara mak aku lagi 
aku sgt memerlukan seseorang untuk membantu aku sbntar lagi 
aku sgt menginginkan keputusan seperti org lain .

Kenapa aku bodoh ?? 
Kenapa aku lembab ??
Kenapa susah sgt aku nak blaja ??
Kenapa aku suka sgt main2 ??

kau permudahkanlah dugaan mu 
esok , aku inginkan ketenangan dari doa2 mulut ibu bapa aku 
aku inginkan doa2 dari rakan2 
aku mengharapkan keajaiban darimu .

Kesudahan hidup ?
mungkin akan berubah jika aku sendiri yang cuba mengubah nya 
aku harus menjadi manusia yang lbh berguna 
aku harus buktikan pada mata keluarga 
bukan sehina yang mereka sangkakan !! 

AMIN :'(

Sunday, 21 August 2011

kisah ibu dan kita :'(

  • Ketika berusia setahun, ibu suapkan makanan dan mandikan kita. Cara kita ucapkan terima kasih kepadanya hanyalah dengan menangis sepanjang malam.
  • Apabila berusia 2 tahun, ibu mengajar kita bermain. Kita ucapkan terima kasih dengan lari sambil ketawa apabila dipanggil.
  • Menjelang usia kita 3 tahun, ibu menyediakan makanan dengan penuh rasa kasih sayang.Kita ucapkan terima kasih dengan menumpahkan makanan ke lantai.
  • Ketika berusia 4 tahun, ibu membelikan sekotak pensil warna. Kita ucapkan terima kasih dengan menconteng dinding.
  • Berusia 5 tahun, ibu membelikan sepasang pakaian baru. Kita ucapkan terima kasih dengan bergolek-golek dalam lopak kotor.
  • Setelah berusia 6 tahun, ibu memimpin tangan kita ke sekolah. Kita ucapkan terima kasih dengan menjerit; Tak Nak! Tak Nak!
  • Apabila berusia 7 tahun, ibu belikan sebiji bola, kita ucapkan terima kasih dengan pecahkan cermin tingkap jiran.
  • Menjelang usia 8 tahun, ibu belikan aiskrim. Kita ucapkan terima kasih dengan mengotorkan pakaian ibu.
  • Ketika berusia 9 tahun, ibu menghantar ke sekolah. Kita ucapkan terima kasih dengan ponteng kelas.
  • Berusia 10 tahun, ibu menghabiskan masa sehari suntuk menemani kita kemana sahaja, kita ucapkan terima kasih dengan tidak bertegur sapa dengannya.
  • Apabila berusia 12 tahun, ibu menyuruh membuat kerja sekolah. Kita ucapkan terima kasih dengan menonton televisyen.
  • Menjelang usia 13 tahun, ibu suruh pakai pakaian menutup aurat. Kita ucapkan terima kasih dengan menyatakan pakaian itu ketinggalan zaman.
  • Ketika berusia 14 tahun, ibu terpaksa mengikat perut membayar wang asrama, kita ucapkan terima kasih dengan tidak menulis sepucuk suratpun.
  • Berusia 15 tahun, ibu pulang dari kerja dan rindu pelukan terima kasih dengan mengunci pintu bilik.
  • Menjelang usia 18 tahun, ibu menangis gembira bila kita diterima masuk IPTA.Kita ucapkan terima kasih dengan bersuka ria dengan kawan-kawan.
  • Ketika berusia 19 tahun, ibu bersusah payah bayar yuran pengajian, hantar ke kampus dan heret beg ke asrama. Kita ucap selamat jalan pada ibu di luar asrama kerana malu dengan kawan-kawan.
  • Berusia 20 tahun, ibu tanya kita ada teman istimewa, kita kata, “itu bukan urusan ibu.”
  • Setelah berusia 21 tahun,ibu cuba memberikan pandangan mengenai kerjaya, kita kata, “saya tak mahu jadi seperti ibu.”
  • apabila berusia 22-23 tahun, ibu membelikan perabot untuk rumah bujang kita, kita kata, pilihan ibu tak cantik, tak berkenan di hati kita.
  • Menjelang usia 24, ibu bertemu bakal menantu dan bertanya mengenai rancangan masa depan. Kita menjeling dan merungut, “ibu, tolonglah...!”
  • Ketika berusia 25 tahun, ibu bersusah payah menanggung perbelanjaan perkahwinan kita. Kita ucapkan terima kasih dengan berpindah jauh.
  • Pada usia 30 tahun, ibu menelefon memberi nasihat dan petua mengenai penjagaan bayi, kita megah berkata, itu dulu sekarang zaman moden.
  • Ketika berusia 40 tahun, ibu mengingatkan mengenai kenduri kendara di kampung, kita kata sibuk, tak ada masa nak datang.
  • Apabila berusia 50 tahun, ibu jatuh sakit dan minta kita menjaganya, kita bercerita tentang kesibukan dan kisah ibu bapa yang menjadi beban.
  • Dan kemudian, kita mendapat berita kematian ibu. Khabar itu bagai petir. Dalam lelehan air mata, barulah segala perbuatan kita terhadap ibu menerpa satu persatu.

Jatuh Cinta :')

Masa masa itu dtg juga dalam hidup aku
Senyummu , suaramu, tampak wajahmu ,
susuk tubuh mu ,
membuatku rasa beruntung dilahirkan sbagai seorang wanita 

Jadi inikah cinta ??
Yang membuat orang rela mati untuknya ?
Yang membuat orang rela minum racun serangga
Yang membuat orang menjadi gila 
Yang membuat kisah romeo dan juliet abadi 

Jatuh cinta berbeza dgn jatuh dari pokok mangga
Jatuh cinta berbeza dgn jatuh dari basikal
Jatuh hati tidak seperti jatuh saat kita berlari .
Jatuh hati tidak sama seperti kita mula membunuh diri 

Sebenarnya aku sdang tak ingin lagi untuk jatuh 
Apalagi jatuh cinta !!
Hanya sekilas melihat wajahmu 
Hanya sesaat menatap matamu
Membuat hati aku cair bagai ais kiub yang tiada peti ais ! 

Setiap malam aku teringat akan kamu , 
mata kamu , wajah kamu , rambut kamu 
suara kamu , susuk badan kamu yang begitu megah ,
Aku terlalu rindukan semua ituu .

Dari jauh aku memandang mu , 
lewat semua mata hatiku
Dari jauh aku mengagumimu 
lewat semua kisah tentang kamu

Dari jauh aku mengkhayalkan mu 
tanpa peduli kata hatiku 
Dari jauh aku larut dalam suka citamu
Bagai bertemu air jernih dipadang tandus

Dari jauh  aku hanyut dalam dukamu 
Bagai tersesat dalam mimpi buruk
Dari jauh ku kirim doa untukmu 
Doa yang tulus , doa tak bersyarat

Dari jauh aku lukis engkau dalam mimpi aku
lewat beragam bunga tidurku
Dari jauh aku titipkan hatiku padamu
Agar kau sentiasa tau betapa 


Sunday, 14 August 2011

perkara yg lelaki dan perempuan perlu ketahui

Lelaki perlu tahu yang perempuan:
  1. Sensitif : Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian.
  2. Cerewet : Bukan bermaksud FUSSY tak tentu hala, kadang ingin LELAKI mengikut kata-katanya sekali sekala.
  3. Halus : Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah tercarik dan koyak. Walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab sesalahan, biasanya WANITA akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan DENDAM.
  4. Ikhlas : Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui.
  5. Korban : WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi, termasuk ibu bapa, anak-anak dan suami. WANITA amat tabah.
  6. Prihatin : Sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam.
  7. Manja : Walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari, naluri seorang WANITA masih lagi tetap seorang WANITA. Suka bermanja bukan hanya kepada insan yang bernama LELAKI , namun juga sesama kaum.
  8. Ego : WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi EGOnya apabila bersemuka dengan yang dicintai.
  9. Cinta : CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan tulus.
  10. Seks : SEKs bukanlah segala-galanya buat WANITA kerana WANITA diciptakan dengan 9 nafsu dan satu akal. NAFSU yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja. LELAKI pula dijadikan dengan 9 akal dan satu nafsu. Fungsi lelaki adalah membimbing WANITA dan bukanmenghanyutkann ya.
“Peranan LELAKI dalam kehidupan WANITA adalah sebagai pelindung dan bukan sebagai pemusnah. WANITA diciptakan oleh ALLAH swt dari tulang rusuk kiri dan untuk dipeluk dan dimanja, bukan untuk dikasari. Maka lelaki haruslah memahami HATI dan PERASAAN WANITA”
Perempuan juga perlu tahu yang lelaki:
  1. Lelaki juga boleh menjadi seseorang yang begitu sensitif dan mengambil berat (prihatin).
  2. Jika seseorang lelaki meminati wanita, wanita itu tak semestinya cantik. Cukup dengan budi bahasa dan kesopanan yang tinggi. Malah lelaki boleh menyukai wanita yang mempunyai banyak persamaan dengannya samada dari segi pemikiran atau minat. Oleh itu, banyak yang boleh dibualkan atau dikongsi bersama.
  3. Kebanyakan masa, lelaki sebenarnya tidak mengetahui perasaan sebenar yang dirasakan oleh seorang wanita.
  4. Lelaki boleh menerima penolakan dengan baik.
  5. Lelaki cuba menonjolkan sikap kelakiannya untuk menambat hati wanita…
  6. Lelaki memang dilahirkan dgn perasaan yg kuat terhadap wanita..sebab itu mereka suka melihat wanita, menjeling wanita dan menonton Baywatch! Atau mencuci mata di tepi pantai atau swimming pool.
  7. Kebanyakan lelaki resah bila berhadapan dengan situasi ingin mengajak wanita keluar kali pertama!
  8. Lelaki cuba meniru gaya selebriti atau berlagak macho hanya kerana ingin memikat hati wanita.
  9. Bila lelaki cakap..”Emm. tengoklah dulu”..itu seringkali bermaksud dia berkata tidak atau kurang setuju.
  10. Bila lelaki cakap direct to the point dalam sesuatu hal, dia sebenarnya ingin bersikap jujur dan berterus-terang dan mengharapkan wanita memahami maksudnya.
  11. Kebanyakan lelaki yang nampak ‘desperate’, datang dari sekolah all boys!
  12. Adalah biasa lelaki cemburu terutamanya apabila perempuan asyik menyebut nama lelaki lain.
  13. Lelaki tak boleh belajar kesemuanya pasal perempuan dari library atau buku semata2. Oleh itu mereka selalu keliru dengan sikap perempuan..dan tak faham kenapa perempuan bersikap begitu begini…
  14. Kadang2 lelaki perlu mengetahui lebih mendalam tentang bagaimana berhadapan dengan perempuan supaya hubungan dapat berjalan dengan lebih baik.
  15. Betapa hebatnya lelaki itu bersikap romeo dan ‘flirting’ dengan ramai wanita..dia tetap hanya ada seorang teman wanita yang istimewa…yang lain hanya kawan..:)
  16. Bila lelaki tertengok dada wanita dan wanita itu menyedari…maafkan saja. Kebanyakan lelaki tak sengaja….Mereka merasakan kejadian wanita itu begitu indah!
  17. Bila sesuatu hubungan putus di tengah jalan, lelaki juga rasa bersedih..cuma dia tak menunjukkannya kesedihannya di depan orang.
  18. Bila seorang perempuan meminati seorang lelaki, perempuan itu patut bagi hint! Mana tau lelaki itu juga menaruh minat. Senang usahanya nanti…
  19. Adalah memalukan bagi lelaki jika tak berupaya menolong wanita.
  20. Kebanyakan lelaki cukup lemah dgn air mata perempuan. Mereka lebih tewas sekiranya air mata itu mengalir dari perempuan yg dikasihi. Sebab itu dikatakan air mata senjata perempuan.
Lelaki bukanlah sempurna 100%, walau bagaimanapun rupanya atau pandangan luarannya. Jadi, perempuan janganlah mengharapkan semua yang hebat dari lelaki! Mereka juga normal dan mempunyai kelemahan!

Tips memikat lelaki :)

Oke ! aku tetiba terbaca 50 tips untuk memikat lelaki , macam interesting gilaa :) 
ehehhehe , so aku ponn mulakan membaca ! 
macam WOW !! iloikee ;p ahahhaahahha .. meh meh meh nak share sikiit ngan korg 
ape tip2 nyee :P baca tauuu tauu tauu !! 
ohok ohok !! *_____* chomell gilaa tips tips nyh :p 
macam aaaa aku mampu buat :P ehehhehehe

  1. Sentiasa tersenyum dan jangan bersikap sombong apabila berinteraksi dengan mereka.
  2. Pandai memasak adalah ciri-ciri utama mengapa lelaki mudah terpikat dengan anda.
  3. Berpewatakan menarik mampu menarik minat mereka.
  4. Jujur dan sentiasa merendah diri.
  5. Lakukan apa yang dia suka dan jangan lakukan apa yang dia tidak suka.
  6. Mempunyai bentuk badan yang menarik (terpulang kepada individu).
  7. Mempunyai tingkah laku yang baik dan lemah lembut.
  8. Pandai dalam memainkan peranan sebagai seorang wanita ketika berada di samping lelaki yang anda minati.
  9. Jangan terlalu mengongkong.
  10. Ketika berinteraksi dengan mereka jangan lupa gunakan bahasa tubuh yang anda ketahui seperti mata dan tangan.
  11. Jaga cara pemakaian anda, seksi atau tidak terpulang kepada lelaki yang anda minati.
  12. Sering memberikan kad ucapan buat si dia yang kamu minati untuk ‘plan’ pertama memikat dirinya.
  13. Lelaki sukakan wanita yang suka berterus terang tanpa menyembunyikan sesuatu.
  14. Apabila berhadapan dengan lelaki yang kamu minati, renungi matanya dan tunjukkan sifat humor kamu. Ini adalah taktik untuk memberitahu si dia bahawa kamu boleh didekati tetapi bukan bererti kamu ini perempuan murahan dan mudah didekati.
  15. Jangan bersikap selalu jual mahal apabila berada bersama mereka.
  16. Bijak menyesuaikan diri dalam apa jua keadaan.
  17. Tidak mudah putus asa dan sentiasa berdiri di atas kaki sendiri tanpa meminta pertolongan dari orang lain.
  18. Jangan suka bercakap benda yang tidak berfaedah ketika bercakap dengan mereka.
  19. Jangan bandingkan ‘dia’ dengan lelaki-lelaki yang pernah kamu kenali.
  20. Menjadi temannya ketika dia susah dan senang.
  21. Lelaki suka kamu menjadi pendengar yang setia dan tidak suka wanita yang suka membangkang.
  22. Yang paling penting lelaki suka dimanjai dengan belaian dan kata-kata yang romantik.
  23. Bunyi derapan kasut ketika berjalan juga mampu menarik perhatian lelaki.
  24. Lelaki tidak suka jika kamu memakai mekap yang terlalu tebal.
  25. Mengetahui bila hari lahirnya.
  26. Menghormati dirinya, keluarga dan teman-teman yang rapat dengannya.
  27. Bersikap matang dalam tutur-kata dan tingkah laku. Lelaki tidak suka wanita yang bersikap terlalu kebudak-budakan.
  28. Manja!
  29. Jangan terlalu ‘excited’ ketika bertemu dan berbual dengannya. Contohnya berbual terlalu lama di telefon untuk perkenalan pertama.
  30. Jangan terlalu bersikap ‘kelakian’ dan ganas dalam pergaulan.
  31. Jangan terlalu menunjukkan bahawa kamu ini terlalu baik dan ‘perfect’.
  32. Jangan perasan bahawa kamu ini mempunyai paras rupa yang jelita.
  33. Sentiasa memegang prinsip sederhana dan tidak boros di dalam perbelanjaan.
  34. Bersikap keibuan adalah antara tips yang perlu kamu titik beratkan.
  35. Sentiasa bercakap lembut dengan mereka.
  36. Ketahuilah mereka ini adalah golongan yang terlalu sensitif dan suka akan kelembutan apatah lagi dari seorang gadis.
  37. Kenali siapa dirinya sebenarnya sebelum kamu memulakan langkah untuk memikat.
  38. Lelaki sukakan wanita yang suka menjaga kulit. Jangan biarkan wajah kamu dipenuhi jerawat batu!
  39. Aset penting bagi kamu untuk memikat lelaki adalah mata, punggung dan gaya langkah kamu yang kemas.
  40. Jangan bersikap terlalu kuno.
  41. Bertanya khabar sekurang-kurangnya dua kali seminggu agar tali persahabatan kamu dengannya tidak putus begitu sahaja. Mungkin suatu hari nanti sikap kamu yang terlalu mengambil berat mampu menarik perhatiannya.
  42. Usia dan bentuk badan bukan menjadi ukuran yang penting tetapi kecerdikan, kejujuran dan tingkah laku yang bersopan-santun.
  43. Lelaki sukakan seorang wanita yang beriman dan beragama namun begitu kamu tidaklah perlu terlalu alim.
  44. Menunjukkan bahawa kamu bukanlah seorang gadis yang mudah dipermainkan.
  45. Jangan terlalu merengek dan mengada-ngada.
  46. Jangan tunjukkan kelemahan kamu ketika berada di samping lelaki yang kamu minati.
  47. Lelaki sukakan wanita yang bijaksana dan matang serta mudah diajak berbincang.
  48. Berjaya di dalam apa jua bidang yang kamu ceburi.
  49. Tidak terlalu meminta dan jaga tata tertib kamu di meja makan.
  50. Jangan terlalu over nanti lelaki akan meluat pula dengan kamu!                                                        

Saturday, 13 August 2011

Malaysian Hijabers Community

Oke ! Benda nyh Idea dari seorang rakan iaitu Puteri Nurfarahin.
Club nyh ditubuhkan di INDONESIA kalau aku ta silap.
So, pu3 bagi idea untuk menubuhkan club nyh di malaysia pula.
ttbe jee pu3 wall dan mngatakan "awak kalau on9 btau kite ade bnda nak wat ngan awak"
oke then , aku pon on9 dan msg die ..
die trus IM dan ceritakan semua tntg bnda nyh :) 
aku oke jee sume nyh sbb aku mmg suke bnda2 macam nyh :) 

Ini logo group kami :) lawa tak lawa tak ??? ahahhahah :p 
Logo nie Xeexoe areef yang create iaitu Bf kpada Pu3 :) 
thanx to him sbb banyak menolong pu3 dalam nak menubuhkan club nie ;) 
kami masih lagi dalam perbincangan tntg tugas2 yang bakal diberi, 
masih mencari 30 org untuk mnjadi comitee dalam MHC :) 
dan 30 orang nyh laa yang akan melancarkan club ini dan buat tugas masing2 .
Mungkin pertemuan kami kali pertamanya akan di set oleh pu3 lpas raya mungkin :) 
senang sikit keja , sbb bulan2 puasa nyh takut dorg tak larat pulak kann 

To all my fren yang dekat FB , come and join us in this group ..
support anda sume bakal dihargai sangat2 ;) 
Thanx a lot to those fren yang dah like page nyh :) 
Mulakan like anda secepat mungkin yaaa di page 
Especially 4 hijabers ! :)

Friday, 12 August 2011

Aku ingin kau kembali :(

Jika ada satu kesempatan 
ku ingin kembali ke masa itu
Mencoba melangkah 
Melewati hari dengan tawa
Ku ingin kau tetap disini
Menemaniku tiap saat , tiap waktu
Ku ingin bisa habiskan lebih banyak hari denganmu
Aku ingin selalu ada tangan yang siap untuk mengendongku 
Suatu tempat yang siap menjadi  sandatanku tiap saat aku lelah
Tempat berbagi cerita tentang kisah sehari hari
Dari hal biasa hingga ke hal yg luar biasa
Ketika aku menangis , kau bisa menenangkan aku
Ketika aku tertawa , kau bisa tersenyum bahagia bersamaku 

Alunan lagu di kotak hatiku masih lagi belom berhenti
Lagu rindu itu masih terngiang ngiang di hati
Denting irama kasih itu masih terus berlanjutan
Mencoba menyapa isi hatimu di sana
Mencoba memanggilmu kembali ke sisiku 

Tidakkah kau lihat aku ??
Tidakkah kau dgr isi hatiku ??
Kau pernah bilang ...
Ketika rinduu , kau akan teringat akan menyebut "ching ching" 
Hatiku terus memanggil namamu
Bahkan sudah menjerit ! sudah aku teriak sekuat mungkin
Tidak dengarkah kau ??
Mengapa kau sedikit pon tak menoleh 
Lihatlah akuu ... dengarla panggilan aku
Lari ke arah aku 
Genggam tangan aku 
Rangkul aku 
Hapus airmata ku 
Biar kita boleh melangkah bersama 
Biar kita boleh mecoret kisah kita bersama
Biar kita bisa melantunkan irama lagu yang indah bersama
Biar melodi indah itu kembali tercipta
Tersebar luass ! hingar di luar sana 
Hingga semuanya tahu
Bahawa kau dan aku ada 
Kita adalah SATU ! 

Thursday, 11 August 2011

Coretan hati

Mungkin aku memang lemah
Mungkin aku tak pernah punyai lelah
Saat ku terdiam menangisi pemergianmu 
Terus ku terpaku oleh harapan semua
Sepertinya..... sudah cukup banyak kutulis
Sudah cukup dalam hati ini ku hiris
Agar bisa kucoba lagi cinta dari mula
Dengan ia yang mampu merasakannya 
Namun cinta untukmu terus bertahan
Di sekeping hati ini pun cinta untukmu ku rasakan
Kerinduan hadirmu tidak pernah bisa hilang
Oh TUHAN ! bagaimana semua ini bisa aku artikan ??? 

Sang kuasa selalu punya rencana indah buat kita umatNya 
Sesekali langsung membahagiakan hati
Terkadang sejenak bertentangan dgn harap
Kau hanya perlu mensyukuri dan merenungi
Usah kau terus bertanya , buang semua logika di minda
Berdoalah senantiasa , dan syukuri baik buruk nya yg kau rasa 
Saat kau minta baik , dan berniat baik , itu la yg akan dia berikan 
Terkadang seringkali harus lalui hari yang menguji hati
Selalu ada rencana indah untukku
walau seringkali ku melupakanNya
Selalu ade rencana indah bagiku
Jika aku terus meminta padaNya

Ingin ku rasakan apa saja disini, tapi angin punya telinga dan kata kata
Bahkan lampu lampu jalan bakal merakam dan menyuarakan kembali dgn bahasa lain
Lalu dinding mencengkam tubuh ku .
Kesepian menyelubungi ku !!

Ingin kumerdekakan apa sahaja di sini 
Tapi burung tak punya lagi sarang yang tenteram
Pohon pohon telah memburu kota demi kota
Mengubah ketenteraman jadi pergaduhan dan asap yang dimuntahkan 
adalah sumber oksigen ku setiap detik jam yg berjalan

Ingin ku tulis apa sahaja di sini,
tapi surat khabar, majalah , radio tak lagi punya suara
Seribu iklan padan memenuhi halaman demi halaman 
Seperti gula gula yang dikunyah anak anak kecil
Aku hanya membaca bahasa angin di atas sana
Kemudian meliuk di sekeliling tiang , 
memikirkan apa bakal terjadi 

Ingin kusuarakan kembali kemerdekaan di sini 
tanpa rasa sakit ! tanpa rasa marah dendam yang meluap luap ke dada
Ingin kuteriakkan penderitaan di hati
biar burung bisa terbang dan bebas di awan
Hingga tidak ada lagi ruang udara kecemasan dalam diriku