Wednesday, 12 October 2011

Don't tell me !!!

You held my hand and walk me home , I know !
While you gave me that hug , it was something like this it made me go 
You wiped my tears, got rid of all my fears, 
but why did you have to go ??? :'(
Guess it wasn't enough to take some of my love 
Guys are so hard to trust 
Did i not tell you that i'm not like that girl ??
The one who gives it all away ..

Did you think i was gonna give it up to you, this time  ??
Did you think it was something i was gonna do and cry ??
pliss Don't try to tell me what to do !
Don't try to tell me what to say !
You better off that way !!

Don't think that your charm and the fact your arm is around my neck
will get you in my pants, i'll have to kick your ass and make you never forget.
I'm gonna ask you to stop thought that i like you a lot 
But i'm really upset .
Get out off my head !! Get off from my life !!

This Guilt trip you put me on won't mess me up !
Because i've done no wrong.
ure the one who make a wrong decision
Any thoughts  of you and me 

Wednesday, 5 October 2011

Read This Guys :)

1. Touch her waist.
2. Actually talk
 to her.
3. Share secrets with her.
...4. Give her your jacket.
5. Kiss her slowly.

Are you remembering this?
6. Hug her.
7. Hold her.
8. Laugh with her.
9. Invite her somewhere.
10. Hangout with her and your friends together.

11. Smile with her.
12. Take pictures with her.
13. Pull her onto your lap.
14. When she says she loves you more, deny it. Fight back.
15. When her friends say “I love her more than you”, deny it. Fight back and hug her tight so she can’t get to her friends. It makes her feel loved.

Are you thinking of someone?
16. Always hug her and say I love you whenever you see her.
17. Kiss her unexpectedly.
18. Hug her from behind around the waist.
19. Tell her she’s beautiful.
20. Tell her the way you feel about her.

One last thing you need to do to show her you actually do mean it.
21. Open doors for her, walk her to her car - it makes her feel protected, plus it never hurts to act like a gentleman.
22. Tell her she’s your everything - only if you mean it.
23. If it seems like there is something wrong, ask her - if she denies something being wrong, it means SHE DOESN’T WANT TO TALK ABOUT IT - so just hug her.

24. Make her feel loved.
25. Kiss her in front of OTHER girls you know!


26. Don’t lie to her.
27. DON’T cheat on her.
28. Take her ANYWHERE she wants.
29. Text message or call her in the morning and tell her have a good day at school, and how much you miss her.
30. Be there for her whenever she needs you, and even when she doesn’t need you, just be there so she’ll know that she can always count on you.

ARE YOU STILL READING THIS? YOU BETTER, BECAUSE IT’S IMPORTANT.31. Hold her close when she’s cold so she can hold you too.
32. When you are alone hold her close and kiss her.
33. Kiss her on the cheek; (it will give her the hint that you want to kiss her).
34. While in the movies, put your arm around her and then she will automatically put her head on your shoulder, then lean in and tilt her chin up and kiss her lightly.

35. Don’t ever tell her to leave even jokingly or act like you’re mad. If she’s upset, comfort her.
36. When people diss her, stand up for her.
37. Look deep into her eyes and tell her you love her.
38. Lay down under the stars and put her head on your chest so she can listen to the steady beat of your heart, link your fingers together while you whisper to her as she rests her eyes and listens to you.
39. When walking next to each other grab her hand.
40. When you hug her, hold her in your arms as long as possible.

41. Call or text her at night to wish her sweet dreams.
42. Comfort her when she cries and wipe away her tears.
43. Take her for long walks at night.
44. Always remind her how much you love her.
45. Sit on top of her and tell her how much you love her and then bend down to her face and kiss her while you’re sitting on her.

You’ll never know when she needs just a little more love .. ♥!

Like if Like it ♥!

Tuesday, 4 October 2011

Kerja di Lapangan :)

Heyy !! kerja di lapangan , nak lihat ape hobi saya :) 
marii !! ehhee ..
Bila bosan saya hanya akan mengadap lappy diruumah sambil tggu kol dari rakan ajak lpak :) 
haaa !! last thursday , 29/9/2011 . 
sebelom balik mlaka , pegi kelas pagi tuh , NASH ttbe tanya , ''put free tak'' ? 
aku pon jawab lahh yang aku free sbb mmg dah aku tade bnda nak buat , tggu akak aku dtg amik je malam khamis uh . die pon ajak g photoshoot!! 
aku on jee laaa :) sbb aku mmg suka pon bergambar , OBSES dgn kamera :P 
haaaa !! meh lee tgk hasil nyee 

 Aku suka gila gambar nyh ! tapi slek AYIE ade kat blakang tuh !!! grrrrrr

Waktu nyh aku malu gilaa nak kene tutup mata jee !! si nash suruh :P

Nice edting by NASH ! tapii muka aku nmpak macam FAKE sikit lahh ;'(

Tak pasal2 aku duk macam tuh kat tangga , ikotkan nash die nak suh aku baring bagai haaa 

Suka gila gambar nyh :) speedlight , buatkan nmpak bayang aku tuh :P NICE 

Ahahahhahha yang ini nash sampai ltak kamera depan muka aku , last2 nyh laaa hasil nyee

HAH !! itu laaaa kerja aku di lapangan :) so , kalau sape2 yg rasa ade kelapangan , 
nak main shoot2 jom laaa :P 
ngeeeee <3

Sunday, 11 September 2011

Mona nasuha :')

You are my best friend
My very best friend
You make me happy !  EVERYDAY !! 
You share your great snacks
You share your best story
So please , i don't want you to leave

My best friend Mona
Today i found a friend
who knew everything i felt
You know my every weakness
And the problems i've been dealt

You understood my wonders
And listened to my dreams
You listened about how i felt about life and love
And knew what it all mean

Not once did you interrupt me
Or tell me i was wrong
You understood what i was going through
And promised you'd stay long ! 

I reached out to you friend
To show you that i care
To pull you close and let you know
How much i need you here

I went to hold your hand
To pull you a lil bit nearer
And realize that 
I always love you MONA ;) 

You're my best friend
You were from the start
Together we stand strong
And we shall never apart 

We found a friendship
So powerful and true
That i know it'll last

For looking past my fault
For all the time you have spend
For all the money that we share
For all the kind things that you do
Thank you ! Thank you ! 


All about you :')

I'm still alive but i'm barely breathing
Just prayin' to a god that i don't believe in
Coz i got time while you got freedom
Coz when a heart breaks no it don't breakeven

Your best day will be some of my worst
You finally met a girl that's gonna put you first
While i'm wide awake you've no trouble sleeping 

What am i supposed to do when the best part of me was always you 
And what am i supposed to say when i'm all choked up that you're ok
I'm falling to pieces :') 

You got her heart and my heart and none of the pain 
You took ur suitcase and i took the blame
Now i'm try to make sense of what little remain
Coz you left me with no love and no love in my name 

Love is not a curse, its just a bad habit
If you were a teardrop in my eye, i would not cry for fear losing you
Love isn't an emotion or an instinct, its an art
Loving you is like breathing, how can i stop ??

I was beginning to put you in the past
I was starting to move on
My tears stopped their flowing
I thought i knew where my heart didn't belong

I was letting go of our past
And i wasn't crying as much
I was forgetting your sweet voice
I had already forgotten your touch

Then i saw you again
And my barriers fell apart
I recolllected all of our memories
And held them close to my heart

But you just passed me by
You didn't even spare a passing glance
I knew you had forgotten me
I would never have a second chance 

I admired you from across the room
Praying that you remember me
I heard you as you were talking
You voice as sweet as ever

I didn't want to stay
And watch you go on forgetting
But i still held onto our memories
To forget you, myself  i was not letting

When i was about to leave
For some reason i had to turn around
And i saw you standing there
To your eyes, i was  suddenly bound

I can't believe this is happening
I can't fall for you again
I know you'll end up leaving me
And again my happiness will end

I just couldn't help it
You were taking me with your charm
But you said that its ok
To me you will do no harm

As long as i am loving you
My heart will continue breaking
Soon you will be gone
And with you my heart you'll be taking

I don't want to fall for you again
Because i know u'll just let me go
its not as easy for me
All of this you already know

But you continue to take me 
So gently you hold my hand
My heart will continue breaking
As i am falling for you all over again 

Monday, 22 August 2011


Kehidupan makin menjadi tidak teratur 
Hidup aku kosong 
tidak mempunyai ape ape erti lagi 
Kehidupan makin menjadi satu penyiksaan 
Hidup menjadi kucar kacir 

berikan laa aku kekuatan untuk menghadapi semua ini
aku memerlukan setiap orang di samping aku saat ini 
aku tidak mau memalukan keluarga aku 
aku tidak mau memalukan diri aku sndri

Keluarga aku sudah banyak menanggung derita .
Keluarga aku sudah sering dipandang hina 
Keluarga sudah sering diasing2 kan setiap di dalam keluarga 
Keluarga ku sudah sering dianggap tidak punya apa2 

Kenapa aku harus masih ingin memalukan keluarga aku 
Kenapa aku masih tak ubah diri aku ?
Kenapa aku masih lagi tidak buka jalan pemikiran aku 
Kenapa aku masih lagi menjadi seorang yang tak punya hati 

Aku sering lupa diri 
Aku sering tdak tau erti nye kesusahan yang di alami 
Aku sering tida sedar akan keadaan keluarga aku 
Aku sering jatuh ! 

kau buka kan laa kepala aku , 
kau buka kan laa jalan pemikiran aku ,
kau jadikan laa aku sorg manusia yang berguna 
kau jadikan laa aku sorg anak yg dibangga-banggakan keluarga 

Impian aku untuk blaja ke luar , 
Telah pon menjadi kenyataan , 
Tapi knapa aku tak pnah nak pke 
betapa pntg nya pelajaran dalam hidup aku ?

Ibu bapa aku susah untuk mencari duit 
demi memberi aku sesuap nasi disini 
demi memberi aku pelajaran 
walaupon aku tau bukan senang bg mereka untuk memenuhi kehendak aku 

mungkin sudah tiba masanya aku balik ke pangkal jalan 
sudah tiba masanya aku mengubah cara kehidupan aku 
sudah tiba masanya aku jalani hidup dgn tenang 
sudah tiba masanya aku menghadapi jalan hidup yang baru 

Aku memerlukan dorongan dari semua ,
aku memerlukan kasih syg dari semua ,
aku memerlukan keindahan kuasa ALLAH ,
aku memerlukan keindahan manusia bernama NABI MUHAMMAD S.A.W 

Kisah hidup yang terlalu enjoy 
tidak akan kemana2 , 
Pengubahan diri yang akan membawa kepada kejayaan 
pengubahan diiri yang akan membawa kepada POPULARITI
bukan sbarang populariti , tapi popular di mulut org 
di mata org , atas sbb yg lbh baik :) 

Jam tepat menunjukkan pukul 5.06 a.m 
mungkin sudah tiba masanya untuk aku berjuang 
aku mulakan muka surat yang baru 
mulakan suasana kehidupan yang baru 

Tepat pukul 8a.m aku bakal menghadapi 
satu peperiksaan yang sgt menduga aku 
peperiksaan yang aku ta dapat masuk apa2 dalam kepala 
peperiksaan yang sngt aku takuti 

Aku tidak mau kan keputusan yang sama seperti sem lepas 
aku tidak mau di marah , di jadikan pendengar radio suara mak aku lagi 
aku sgt memerlukan seseorang untuk membantu aku sbntar lagi 
aku sgt menginginkan keputusan seperti org lain .

Kenapa aku bodoh ?? 
Kenapa aku lembab ??
Kenapa susah sgt aku nak blaja ??
Kenapa aku suka sgt main2 ??

kau permudahkanlah dugaan mu 
esok , aku inginkan ketenangan dari doa2 mulut ibu bapa aku 
aku inginkan doa2 dari rakan2 
aku mengharapkan keajaiban darimu .

Kesudahan hidup ?
mungkin akan berubah jika aku sendiri yang cuba mengubah nya 
aku harus menjadi manusia yang lbh berguna 
aku harus buktikan pada mata keluarga 
bukan sehina yang mereka sangkakan !! 

AMIN :'(

Sunday, 21 August 2011

kisah ibu dan kita :'(

  • Ketika berusia setahun, ibu suapkan makanan dan mandikan kita. Cara kita ucapkan terima kasih kepadanya hanyalah dengan menangis sepanjang malam.
  • Apabila berusia 2 tahun, ibu mengajar kita bermain. Kita ucapkan terima kasih dengan lari sambil ketawa apabila dipanggil.
  • Menjelang usia kita 3 tahun, ibu menyediakan makanan dengan penuh rasa kasih sayang.Kita ucapkan terima kasih dengan menumpahkan makanan ke lantai.
  • Ketika berusia 4 tahun, ibu membelikan sekotak pensil warna. Kita ucapkan terima kasih dengan menconteng dinding.
  • Berusia 5 tahun, ibu membelikan sepasang pakaian baru. Kita ucapkan terima kasih dengan bergolek-golek dalam lopak kotor.
  • Setelah berusia 6 tahun, ibu memimpin tangan kita ke sekolah. Kita ucapkan terima kasih dengan menjerit; Tak Nak! Tak Nak!
  • Apabila berusia 7 tahun, ibu belikan sebiji bola, kita ucapkan terima kasih dengan pecahkan cermin tingkap jiran.
  • Menjelang usia 8 tahun, ibu belikan aiskrim. Kita ucapkan terima kasih dengan mengotorkan pakaian ibu.
  • Ketika berusia 9 tahun, ibu menghantar ke sekolah. Kita ucapkan terima kasih dengan ponteng kelas.
  • Berusia 10 tahun, ibu menghabiskan masa sehari suntuk menemani kita kemana sahaja, kita ucapkan terima kasih dengan tidak bertegur sapa dengannya.
  • Apabila berusia 12 tahun, ibu menyuruh membuat kerja sekolah. Kita ucapkan terima kasih dengan menonton televisyen.
  • Menjelang usia 13 tahun, ibu suruh pakai pakaian menutup aurat. Kita ucapkan terima kasih dengan menyatakan pakaian itu ketinggalan zaman.
  • Ketika berusia 14 tahun, ibu terpaksa mengikat perut membayar wang asrama, kita ucapkan terima kasih dengan tidak menulis sepucuk suratpun.
  • Berusia 15 tahun, ibu pulang dari kerja dan rindu pelukan terima kasih dengan mengunci pintu bilik.
  • Menjelang usia 18 tahun, ibu menangis gembira bila kita diterima masuk IPTA.Kita ucapkan terima kasih dengan bersuka ria dengan kawan-kawan.
  • Ketika berusia 19 tahun, ibu bersusah payah bayar yuran pengajian, hantar ke kampus dan heret beg ke asrama. Kita ucap selamat jalan pada ibu di luar asrama kerana malu dengan kawan-kawan.
  • Berusia 20 tahun, ibu tanya kita ada teman istimewa, kita kata, “itu bukan urusan ibu.”
  • Setelah berusia 21 tahun,ibu cuba memberikan pandangan mengenai kerjaya, kita kata, “saya tak mahu jadi seperti ibu.”
  • apabila berusia 22-23 tahun, ibu membelikan perabot untuk rumah bujang kita, kita kata, pilihan ibu tak cantik, tak berkenan di hati kita.
  • Menjelang usia 24, ibu bertemu bakal menantu dan bertanya mengenai rancangan masa depan. Kita menjeling dan merungut, “ibu, tolonglah...!”
  • Ketika berusia 25 tahun, ibu bersusah payah menanggung perbelanjaan perkahwinan kita. Kita ucapkan terima kasih dengan berpindah jauh.
  • Pada usia 30 tahun, ibu menelefon memberi nasihat dan petua mengenai penjagaan bayi, kita megah berkata, itu dulu sekarang zaman moden.
  • Ketika berusia 40 tahun, ibu mengingatkan mengenai kenduri kendara di kampung, kita kata sibuk, tak ada masa nak datang.
  • Apabila berusia 50 tahun, ibu jatuh sakit dan minta kita menjaganya, kita bercerita tentang kesibukan dan kisah ibu bapa yang menjadi beban.
  • Dan kemudian, kita mendapat berita kematian ibu. Khabar itu bagai petir. Dalam lelehan air mata, barulah segala perbuatan kita terhadap ibu menerpa satu persatu.